Jaké koloběžky potkáte v Praze a okolí?


Několikatýdenní pozorování v Praze:
Která značka koloběžek vyhraje? Bude to Mibo, Ketam, Kbike, Kostka nebo snad čínský hybrid od firmy Worker?

mibo koloběžka před obchodem, PrahaPoté, co jsem strávil přes tři týdny koloběžkováním v Praze a okolí, musím konstatovat, že koloběžek jsem tu potkal opravdu poskrovnu. Když jsem odjížděl se na pár týdnů postarat o domeček ‘dovolenkářů‘, řekl jsem si, že se budu koukat kolem
sebe a sledovat, jaké koloběžky - značky uvidím. Tipoval jsem, že nejvíce budu potkávat děti na koloběžkách od značky Worker, pro jejich cenovou dostupnost, velkou reklamu a mas-produkci. Ale taky jsem čekal nějaké koloběžky od Kostky, Mibo a i Kbike, který se u nás na Moravě prohání relativně často.

Jelikož domeček byl na okraji Prahy (nedaleko Jesenice), čekalo mě hodně koloběžkování na delší vzdálenosti. Mapa na Ipodu mi nejbližší trasu měří kolem 25 kilometrů, ale pro koloběžku budu chtít cesty s trochu méně auty. Z Vysočiny je to do centra Prahy spíše z kopce, a tak cesta ubíhá relativně rychle. Skoro mi ani nevadí používat hlavní komunikace, kde se auta jen nerady dělí o vozovku. Cestu zpátky bych jel radši ale autobusem, než tlačit koloběžku do kopců Vysočiny za asistence motoristů svištících po hlavní silnici domů z práce. Proto oklika údolím řeky Vltavy je tím nejlepším řešením. Trasa se tím sice hodně protáhne, ale cesta kolem řeky je naprosto luxusní. Naskočíte na stezku v centru na nábřeží (třeba někde kolem Tančícího domu), projedete pod Vyšehradem a hurá dolů na Modřany. Mě cesta dovedla pěkně až ke Zbraslavi, kde se s údolím Vltavy rozloučím a vydávám se soupeřit s kopci Vysočiny. Údolí Vltavy je opravdu příjemné a člověk cestou potká snad ‘polovinu‘ sportujících Pražáků neboť tato část města je rájem cyklistů, běžců, in-line bruslařů a nejen jich. Více o údolí řeky Vltavy v článku “Kam v Praze na koloběžku“.

 Nový skate park v údolí řeky Vltavy kousek od Modřan
skate park, údolí Vltava, Praha výlety-koloběžka

Jak to tedy dopadlo s koloběžkami? Okolí města Prahy, údolí řeky Vltavy, Praha centrum, Petřín, Letná, Kampa, Žižkov, …. tam všude jsem koukal, počítal, sledoval a výsledek byl téměř smutný. Nikde k vidění skoro žádné koloběžky, ale spíše in-line brusle, long boardy a samozřejmě kola. Nejvíce koloběžek bylo opravdu od firmy Worker, pak také několik skládacích městských modelů stylu Mikro a skoro jsem oslavoval, když jsem potkal jednu od Kostky.

Co říci závěrem? Na Moravě potkám kvalitních ‘profi‘ koloběžek mnohem více za týden, než za měsíc intenzivního pozorování v Praze. Asi proto taky pochází většina výrobců kvalitních koloběžek z Moravy.

řeka Ostravice, moje Mibo koloběžka
 moje koloběžka 'Beast' - na Mibo rámu
.

Žádné komentáře:

Okomentovat


Copyright - TMStudio - since 2010 - All rights reserved

  • Travel Magic * New Zeland * Tibet * China * Pakistan * Australia * Cambodia * India * Work4Dream * Postcards *
  • Kolosvet - kolobezka - rady - vylety - cestovani - fotky - znacky - Mibo - Kbike - Kostka - Ketam - Worker - nakup - skate - street - snow - shop - megastreet - xtremeshop - K6 - K7 - review - recenze - Beskydy - schwalbe - kola - ram - city jet - brzdy - Praha - vyrobci - kolobrnda - pujcovna - zavody - rollo liga - Roznov - Zlin - Brno - snow - Lysa hora - zbozi